آغاز  فصل جدید پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در هرمزگان
کد خبر: 3954795
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

آغاز  فصل جدید پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در هرمزگان

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان از آغاز  فصل جدید پذیرش طلبه در این نهاد خبر داد و گفت: ثبت‌نام داوطلبان از ۲۵ بهمن ۱۳۹۹  آغاز شده و تا  تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام عبدالمحمود جهانگیری، مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، روز گذشته، 29 بهمن‌ماه، در نشستی خبری، اظهار کرد: گاهی قضاوت‌های ناروایی نسبت به حوزه‌ها و طلاب صورت می‌گیرد اما با تمام مشکلاتی که از سوی دشمن به ملت ایران وارد شده است، 43 سال با شکوه را پشت سر گذاشتیم و یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، تأسیس حوزه‌های علمیه بوده است.

وی فعالیت در خانواده و انسان‌سازی در نظام اسلامی و دفاع از این حریم را از مهم‌ترین نقش‌های زنان طلبه در جامعه دانست و افزود: بیش از ۱۵ سال است که حوزه‌های علمیه خواهران در تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان در ابعاد مختلف آموزش، پژوهش، فرهنگ و تبلیغ  فعالیت می‌کنند و بیش از ۲ هزار طلبه در این مدت تربیت شده است. امروز فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران استان در نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی اعم از سپاه، آموزش و پرورش، فرمانداری، استانداری و غیره مشغول به خدمت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان از آغاز  فصل جدید پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و گفت: امتیازات تحصیل در این فصل رایگان است و متقاضیان می‌توانند از فضای آموزشی و پژوهشی در محیط شبانه‌روزی استفاده و در آزمون‌های استخدامی، بدون محدودیت شرکت کنند.

جهانگیری با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان از ۲۵ بهمن ۱۳۹۹  آغاز شده و تا  تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد، عنوان کرد: آزمون ورودی برای مقطع عمومی در تاریخ ۲۵ تیرماه 1400 و سطح عالی و دکترا نیز در تاریخ ۴ تیرماه 1400 برگزار می‌شود. همچنین بانوان طلبه جامانده از تحصیل که دوره خود را تکمیل نکرده‌اند، می‌توانند در تاریخ  ۴تیرماه در آزمون باز پذیری شرکت کنند.

وی ظرفیت پذیرش سال تحصیلی جاری را 750 نفر اعلام کرد و گفت: داوطلبین می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به درگاه اینترنتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به آدرس whc.ir و یا به مراکز حوزه علمیه در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به اینکه پذیرش داوطلبان در سه مقاطع تحصیلی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: جذب از مدرک دیپلم نیز انجام می‌شود و مدت تحصیل آن تا اخذ مدرک کارشناسی ۵ سال خواهد بود. در تلاش هستیم سیکل عمومی را نیز در شهرستان بندرعباس راه‌اندازی کنیم. سطح عالی و تخصصی مقطع کارشناسی ارشد ۱۷ رشته مصوب دارد که از این تعداد در استان هرمزگان ۴ رشته را تأسیس کرده‌ایم. همچنین در حال پیگیری تأسیس سطح ۴ مقطع دکتری در استان هستیم که تا به اکنون حاصل نشده است.

جهانگیری اضافه کرد: حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در طول یک سال گذشته بیش از ۵۰ نشست علمی و ۳۰ کارگاه پژوهشی برگزار کرده است. کتابدار مدرسه الزهرا بندرعباس رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده و همچنین اساتید راهنما و مشاور استان نیز موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شدند. بیش از هزار و 500 فعالیت از پژوهشگران طلبه استان ثبت شده که ۲۴۰ اثر آن مربوط به سومین جشنواره علامه حلی است. همچنین بیش از ۲۵ پایان‌نامه در رشته‌های فقه و اصول، تفسیر و  کلام نیز ثبت شده و ۱۰ اثر در قالب کتاب به چاپ  رسیده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان اظهار کرد: ایجاد نشریات فرهنگی الفت، کوثر، بشیر و شمیل از کارهای فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان بوده  و مرکز مشاوره ما  با حضور مشاوران و حقوق‌دانان متخصص، خدمات گسترده‌ای را به عموم مردم ارائه کرده است.

وی در پایان بیان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا بانوان طلاب جهادی ما در قالب گروه‌های جهادی «ریحانه الوادی»، «ریحانه الرسول» و «الزهرا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک‌های مؤمنانه، مبلغ 300 میلیون تومان مشارکت داشته‌اند و به صورت شبانه‌روزی در تغسیل اموات در طرح «احرام عشق» کار تدفین را انجام می‌دادند. همچنین در سال گذشته ۸ مرکز نیکوکاری توسط این نهاد و با مجوز کمیته امداد امام خمینی(ره) تأسیس شده که در زمینه اشتغال، معیشت مردم، تأمین جهیزیه، لوازم‌التحریر و غیره خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه می‌کند.

انتهای پیام
captcha